Urząd Gminy Stara Kamienica

Dokumentacja przebiegów i efektów kontroli zobacz archiwum »

Sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli w 2008r.

 

 

Przebieg i efekty kontroli

Sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli w 2008 r .

 

 

 

I.

Nazwa jednostki kontrolowanej

Urząd Gminy ( referat finansowy )

2.

Adres jednostki kontrolowanej

Stara Kamienica

3.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli

Sprawdzająca

4.

Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli.

Kontrola – 18.02-10.03.2008r .

Sprawdzenie prawidłowości prowadzenia akt osobowych pracowników zatrudnionych w Urzędzie.

5.

Zespół kontrolujący

Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej , sekretarz gminy

6.

Zalecenia pokontrolne

W zakresie akt osobowych :

1. Uporządkować dokumenty w teczkach z aktami osobowymi pracowników zgodnie z przepisem § 6 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 maja 1996r w sprawie zakresu prowadzenia przez pracowników dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych

(Dz.U.z 1996r , nr 62 ,poz.286 z późn . zm. ).

2. W aktach osobowych wszystkich pracowników ,dokonać prawidłowo procentowego ustalenia wysługi lat .

3. W oparciu o uwagi zawarte w protokole, uzupełnić zapisy w angażach akt osobowych pracowników : kierownika GOPS , kierownika GBP , zastępcy skarbnika gminy .

 

 

 

1.

Nazwa jednostki kontrolowanej

Urząd Gminy

2.

Adres jednostki kontrolowanej

Stara Kamienica

3.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli

Sprawdzająca

4.

Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli

Kontrola w dniach 08.04.2008r. i 21-22.04 2008r .

1.Sprawdzenie dokumentacji od 2007r w zakresie rozliczania dofinansowania pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników .

.5.

Zespół kontrolujący

Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej

6.

Zalecenia pokontrolne

W zakresie wyliczania dofinansowania

1. Przestrzegać prawidłowego naliczenia kwot dofinansowania kosztów kształcenia pracowników młodocianych, uwzględniając wskaźnik waloryzacji , o którym mowa art.70 b w ust.3 ustawy z dnia 07 września 1991r o systemie oświaty (Dz.U.z 2004r nr 256,poz.2572 z późn. zm. )

 

 

 

 

 

 

 

1.

Nazwa jednostki kontrolowanej

Urząd Gminy ( ref. finansowy)

2.

Adres jednostki kontrolowanej

Stara Kamienica

3.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli

sprawdzająca

4.

Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli ,rozpoczęcie i zakończenie kontroli

Kontrola w dniach 07-12.05.2008r.

1.Gospodarka środkami rzeczowymi – sprawdzenie poprawności przeprowadzonej inwentaryzacji środków trwałych w użytkowaniu za rok 2007.

5.

Zespół kontrolujący

Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej

6.

Zalecenia pokontrolne

 

1. Wszystkie środki trwałe opatrzyć w tabliczki inwentarzowe

2. W poszczególnych pomieszczeniach urzędu wywiesić aktualny spis inwentarzowy , do czego zobowiązuje § 3 pkt. 2 Instrukcji inwentarzowej.

3. Zobowiązać na piśmie wszystkich pracowników urzędu , do systematycznego przekazywania do referatu finansowego wszelkich zmian w wyposażeniu , do czego zobowiązuje § 3 pkt 3 Instrukcji.

4. Dokonywać w księgach na bieżąco zmian w ewidencji środków trwałych .

 

 

 

 

 

1.

Nazwa jednostki kontrolowanej

Urząd Gminy ( księgowość podatkowa )

2.

Adres jednostki kontrolowanej

Stara Kamienica

3.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli

Sprawdzająca

4.

Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli.

Kontrola – 08 -21.07.2008r.

1. Pobór podatków od osób fizycznych i jednostek prawnych ( upomnienia , egzekucja ) za okres 2007 i I półrocze 2008r.

5.

Zespół kontrolujący

Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej

6.

Zalecenia pokontrolne

1. Wobec podatników którzy nie dokonali wpłat podatku w określonych ustawą terminach płatności , prowadzić czynności upominawcze stosownie do przepisu § 2 i § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 listopada 2001r w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U.nr 137, poz. 1541 z późn. zm ).

2. W przypadku nie dokonania wpłaty podatku w terminie określonym w upomnieniu ( 7 dni ) ,systematycznie wszczynać postępowanie egzekucyjne ( tytuły wykonawcze )- stosownie do przepisu § 5 ust. 1 i § 7 ust. 4 cytowanego powyżej Rozporządzenia.

 

 

 

 

1.

Nazwa jednostki kontrolowanej

Gminne Przedszkole

2.

Adres jednostki kontrolowanej

Stara Kamienica

3.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli

Sprawdzająca

4.

Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli.

Kontrola – 10 -15.09.2008r .

1. Sprawdzenie 5 % wydatków jednostki za 2008r.

5.

Zespół kontrolujący

Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej

6.

Zalecenia pokontrolne

1.Wszystkie dowody zewnętrzne wpływające do jednostki( faktury , rachunki itp.) należy ewidencjonować w dzienniku korespondencji , do czego zobowiązuje § 8 cz. II Instrukcji sporządzania , obiegu i kontroli dokumentów z dnia 31.12.2006r .

 

2. Wystąpić do placówki handlowej ( sklep ) - z wnioskiem o sprostowanie błędów rachunkowych w fakturach nr 32/08 z dnia 18.05.08r i nr 44 z dnia 26.06.08r .

 

3. Przestrzegać zasad rzetelności sprawdzania pod względem merytorycznym i formalno- rachunkowym dowodów księgowych -zgodnie z wymogami określonymi w art. 22 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości

( tekst jedn. z 2002r ,DzU nr 76 , poz. 694 z późn .zm. )

 

 

 

 

 

1.

Nazwa jednostki kontrolowanej

Zakład Obsługi Komunalnej

2.

Adres jednostki kontrolowanej

Stara Kamienica 149 a

3.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli

Sprawdzająca

4.

Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli.

Kontrola – 09-17.10.2008r .

 

1. Kontrola gospodarki drukami ścisłego zarachowania

2. Sprawdzenie 5 % wydatków zakładu w 2008r.

 

5.

Zespół kontrolujący

Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej

6.

Zalecenia pokontrolne

1. Wszystkie dowody zewnętrzne wpływające do zakładu ( faktury , rachunki i inne ) należy ewidencjonować w dzienniku korespondencji, do czego zobowiązuje zapis w § 4 pkt.3 Instrukcji sporządzania , obiegu i kontroli dokumentów z dnia 29.12.2006r.

 

2. Zaliczkę stałą rozliczać zgodnie z celem jej przeznaczenia .

 

 

 

1.

Nazwa jednostki kontrolowanej

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

2.

Adres jednostki kontrolowanej

Stara Kamienica

3.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli

Sprawdzająca

4.

Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli

Kontrola : 12-28.11.2008r.

1. Sprawdzenie 5 % wydatków jednostki w 2008r.

5.

Zespół kontrolujący

Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej

6.

Zalecenia pokontrolne

1.Przestrzegać zasad rzetelności i kompletności przygotowywania , opisywania i rozliczania dokumentów księgowych , zgodnie z wymogami określonymi w art 21 i art 22 ustawy z dnia 29 września 1994r o rachunkowości ( t. j. z 2002r ,Dz.U. Nr 76, poz. 694 z późn zm.)

2. Umowa – zlecenie na świadczenie usług opiekuńczych : od osoby świadczącej usługi opiekuńcze żądać poprawnego wypełniania rachunków ( opis wykonywanej usługi , należności w kwocie brutto -zgodnie z zawartą umową ) .

3. Podatek dochodowy na rzecz Urzędu Skarbowego przekazywać po zdarzeniu powstania obowiązku podatkowego .

 

Podmiot publikujący : Urząd Gminy w Starej Kamienicy

Osoba odpowiedzialna : Teresa Hryniewicz - podinspektor ks. kontroli wewnętrznej

Osoba publikująca informację : Teresa Hryniewicz

Data wytworzenia : 12.01.2009r.

Data publikacji : 14.01.2009r.

 

 

 

Data wytworzenia dokumentu: 12.01.2009r.
Dokument wytworzony przez: Referat finansowy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Teresa Hryniewicz
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 stycznia 2009 12:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Spolnik
Ilość wyświetleń: 1109
14 stycznia 2009 12:30 Adam Spolnik - Utworzenie dokumentu.
Realizacja: IDcom-web.pl