Przebieg i efekty kontroli
Sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli w 2008 r .
I. |
Nazwa jednostki kontrolowanej |
Urząd Gminy ( referat finansowy ) |
---|---|---|
2. |
Adres jednostki kontrolowanej |
Stara Kamienica |
3. |
Rodzaj przeprowadzonej kontroli |
Sprawdzająca |
4. |
Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli. |
Kontrola – 18.02-10.03.2008r . Sprawdzenie prawidłowości prowadzenia akt osobowych pracowników zatrudnionych w Urzędzie. |
5. |
Zespół kontrolujący |
Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej , sekretarz gminy |
6. |
Zalecenia pokontrolne |
W zakresie akt osobowych : 1. Uporządkować dokumenty w teczkach z aktami osobowymi pracowników zgodnie z przepisem § 6 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 maja 1996r w sprawie zakresu prowadzenia przez pracowników dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych (Dz.U.z 1996r , nr 62 ,poz.286 z późn . zm. ). 2. W aktach osobowych wszystkich pracowników ,dokonać prawidłowo procentowego ustalenia wysługi lat . 3. W oparciu o uwagi zawarte w protokole, uzupełnić zapisy w angażach akt osobowych pracowników : kierownika GOPS , kierownika GBP , zastępcy skarbnika gminy . |
1. |
Nazwa jednostki kontrolowanej |
Urząd Gminy |
---|---|---|
2. |
Adres jednostki kontrolowanej |
Stara Kamienica |
3. |
Rodzaj przeprowadzonej kontroli |
Sprawdzająca |
4. |
Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli |
Kontrola w dniach 08.04.2008r. i 21-22.04 2008r . 1.Sprawdzenie dokumentacji od 2007r w zakresie rozliczania dofinansowania pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników . |
.5. |
Zespół kontrolujący |
Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej |
6. |
Zalecenia pokontrolne |
W zakresie wyliczania dofinansowania 1. Przestrzegać prawidłowego naliczenia kwot dofinansowania kosztów kształcenia pracowników młodocianych, uwzględniając wskaźnik waloryzacji , o którym mowa art.70 b w ust.3 ustawy z dnia 07 września 1991r o systemie oświaty (Dz.U.z 2004r nr 256,poz.2572 z późn. zm. )
|
1. |
Nazwa jednostki kontrolowanej |
Urząd Gminy ( ref. finansowy) |
---|---|---|
2. |
Adres jednostki kontrolowanej |
Stara Kamienica |
3. |
Rodzaj przeprowadzonej kontroli |
sprawdzająca |
4. |
Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli ,rozpoczęcie i zakończenie kontroli |
Kontrola w dniach 07-12.05.2008r. 1.Gospodarka środkami rzeczowymi – sprawdzenie poprawności przeprowadzonej inwentaryzacji środków trwałych w użytkowaniu za rok 2007. |
5. |
Zespół kontrolujący |
Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej |
6. |
Zalecenia pokontrolne |
1. Wszystkie środki trwałe opatrzyć w tabliczki inwentarzowe 2. W poszczególnych pomieszczeniach urzędu wywiesić aktualny spis inwentarzowy , do czego zobowiązuje § 3 pkt. 2 Instrukcji inwentarzowej. 3. Zobowiązać na piśmie wszystkich pracowników urzędu , do systematycznego przekazywania do referatu finansowego wszelkich zmian w wyposażeniu , do czego zobowiązuje § 3 pkt 3 Instrukcji. 4. Dokonywać w księgach na bieżąco zmian w ewidencji środków trwałych .
|
1. |
Nazwa jednostki kontrolowanej |
Urząd Gminy ( księgowość podatkowa ) |
---|---|---|
2. |
Adres jednostki kontrolowanej |
Stara Kamienica |
3. |
Rodzaj przeprowadzonej kontroli |
Sprawdzająca |
4. |
Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli. |
Kontrola – 08 -21.07.2008r. 1. Pobór podatków od osób fizycznych i jednostek prawnych ( upomnienia , egzekucja ) za okres 2007 i I półrocze 2008r. |
5. |
Zespół kontrolujący |
Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej |
6. |
Zalecenia pokontrolne |
1. Wobec podatników którzy nie dokonali wpłat podatku w określonych ustawą terminach płatności , prowadzić czynności upominawcze stosownie do przepisu § 2 i § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 listopada 2001r w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U.nr 137, poz. 1541 z późn. zm ). 2. W przypadku nie dokonania wpłaty podatku w terminie określonym w upomnieniu ( 7 dni ) ,systematycznie wszczynać postępowanie egzekucyjne ( tytuły wykonawcze )- stosownie do przepisu § 5 ust. 1 i § 7 ust. 4 cytowanego powyżej Rozporządzenia.
|
1. |
Nazwa jednostki kontrolowanej |
Gminne Przedszkole |
---|---|---|
2. |
Adres jednostki kontrolowanej |
Stara Kamienica |
3. |
Rodzaj przeprowadzonej kontroli |
Sprawdzająca |
4. |
Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli. |
Kontrola – 10 -15.09.2008r . 1. Sprawdzenie 5 % wydatków jednostki za 2008r. |
5. |
Zespół kontrolujący |
Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej |
6. |
Zalecenia pokontrolne |
1.Wszystkie dowody zewnętrzne wpływające do jednostki( faktury , rachunki itp.) należy ewidencjonować w dzienniku korespondencji , do czego zobowiązuje § 8 cz. II Instrukcji sporządzania , obiegu i kontroli dokumentów z dnia 31.12.2006r .
2. Wystąpić do placówki handlowej ( sklep ) - z wnioskiem o sprostowanie błędów rachunkowych w fakturach nr 32/08 z dnia 18.05.08r i nr 44 z dnia 26.06.08r .
3. Przestrzegać zasad rzetelności sprawdzania pod względem merytorycznym i formalno- rachunkowym dowodów księgowych -zgodnie z wymogami określonymi w art. 22 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości ( tekst jedn. z 2002r ,DzU nr 76 , poz. 694 z późn .zm. )
|
1. |
Nazwa jednostki kontrolowanej |
Zakład Obsługi Komunalnej |
---|---|---|
2. |
Adres jednostki kontrolowanej |
Stara Kamienica 149 a |
3. |
Rodzaj przeprowadzonej kontroli |
Sprawdzająca |
4. |
Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli. |
Kontrola – 09-17.10.2008r .
1. Kontrola gospodarki drukami ścisłego zarachowania 2. Sprawdzenie 5 % wydatków zakładu w 2008r.
|
5. |
Zespół kontrolujący |
Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej |
6. |
Zalecenia pokontrolne |
1. Wszystkie dowody zewnętrzne wpływające do zakładu ( faktury , rachunki i inne ) należy ewidencjonować w dzienniku korespondencji, do czego zobowiązuje zapis w § 4 pkt.3 Instrukcji sporządzania , obiegu i kontroli dokumentów z dnia 29.12.2006r.
2. Zaliczkę stałą rozliczać zgodnie z celem jej przeznaczenia .
|
1. |
Nazwa jednostki kontrolowanej |
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
---|---|---|
2. |
Adres jednostki kontrolowanej |
Stara Kamienica |
3. |
Rodzaj przeprowadzonej kontroli |
Sprawdzająca |
4. |
Tematyka , zakres przeprowadzonej kontroli , rozpoczęcie i zakończenie kontroli |
Kontrola : 12-28.11.2008r. 1. Sprawdzenie 5 % wydatków jednostki w 2008r. |
5. |
Zespół kontrolujący |
Urząd Gminy w Starej Kamienicy - podinspektor ds. kontroli wewnętrznej |
6. |
Zalecenia pokontrolne |
1.Przestrzegać zasad rzetelności i kompletności przygotowywania , opisywania i rozliczania dokumentów księgowych , zgodnie z wymogami określonymi w art 21 i art 22 ustawy z dnia 29 września 1994r o rachunkowości ( t. j. z 2002r ,Dz.U. Nr 76, poz. 694 z późn zm.) 2. Umowa – zlecenie na świadczenie usług opiekuńczych : od osoby świadczącej usługi opiekuńcze żądać poprawnego wypełniania rachunków ( opis wykonywanej usługi , należności w kwocie brutto -zgodnie z zawartą umową ) . 3. Podatek dochodowy na rzecz Urzędu Skarbowego przekazywać po zdarzeniu powstania obowiązku podatkowego . |
Podmiot publikujący : Urząd Gminy w Starej Kamienicy
Osoba odpowiedzialna : Teresa Hryniewicz - podinspektor ks. kontroli wewnętrznej
Osoba publikująca informację : Teresa Hryniewicz
Data wytworzenia : 12.01.2009r.
Data publikacji : 14.01.2009r.