Urząd Gminy Stara Kamienica

Zamówienia publiczne powyżej 30 000 Euro zobacz archiwum »

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Kamienica

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:


Stara Kamienica: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Kamienica
Numer ogłoszenia: 139732 - 2015; data zamieszczenia: 10.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stara Kamienica , Stara Kamienica 41, 58-512 Stara Kamienica, woj. dolnośląskie, tel. 75 75 14 337, faks 75 75 14 337.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.new.bazagnim.pl/bip_stara_kamienica

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Kamienica.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Kamienica i ich zagospodarowanie. Odpady będą odbierane z terenu Gminy Stara Kamienica, system odbioru odpadów obejmuje ok. 4300 mieszkańców, którzy mieszkają stale i czasowo na terenie 10 sołectw. Szacunkowa (prognozowana) ilość odpadów komunalnych, którą trzeba będzie odebrać i zagospodarować -ok. 900 Mg/rok. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Rozdziale II. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienie uzupełniające w kwocie nie przekraczającej 20% wartości zamówienia podstawowego, którego zakres będzie zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2, 90.51.40.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości 8 000 PLN (słownie: osiem tysięcy złotych) 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 42, poz. 275, z późniejszymi zmianami). 3. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji - gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji ( Zamawiającego), gwaranta ( banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji ) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie : - że wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy P.z.p. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 upzp. lub pełnomocnictw , a nie udowodnił , że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie lub - że wykonawca , którego ofertę wybrano: -odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub -nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Postanowienia pkt 3. stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt 2.b) i 2.e). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie przelewem - na rachunek Zamawiającego, otwarty w PLN: Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. Oddział Operacyjny Jelenia Góra numer 11 2030 0045 1110 0000 0100 0850 z adnotacją w tytule wpłaty: Wadium - odpady 5. Wadium wnoszone w innej, niż pieniądz dopuszczonej przez Zamawiającego formie _formach wykonawca wnosi do Zamawiającego przy czym , w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę jego zdeponowania w Referacie finansowym, u Skarbnik gminy lub innej, wskazanej osoby w ww. Referacie. 6. Wadium w innej formie (formach) niż pieniądz dopuszczonej przez Zamawiającego, wykonawca może dołączyć do Oferty pod warunkiem, że umieszczone zostanie w osobnej kopercie opisanej (nazwa wykonawcy, adnotacja: Wadium-odpady komunalne) w sposób umożliwiający Zamawiającemu jego zdeponowanie u Osoby, o której mowa w punkcie 5., bez konieczności naruszenia koperty , w której znajduje się oferta. 7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu do składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w punkcie 27. nie złożył wymaganych przez Zamawiającego dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 upzp. lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Stara Kamienica. Ocena spełnienia tego warunku dokonana zostanie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 oraz informacje zawarte w ww. dokumencie uprawniającym do świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia. A. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 upzp., do oferty należy załączyć : 1. Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust. upzp - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2. 2. Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Stara Kamienica,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca: a) wykaże, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przed upływem terminu składania ofert wykonał lub wykonuje usługę lub usługi polegającą(-e) na sukcesywnym (tzn.z częstotliwością co najmniej raz na dwa tygodnie) odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości i prowadzeniu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (tj. odbieranie odpadów komunalnych zbieranych do oddzielnych, specjalnie do tego celu przeznaczonych pojemników i/lub worków), w ilości co najmniej 250 Mg przez okres co najmniej 6 miesięcy, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane; b) załączy dowody dotyczące głównych usług określające, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Decyzja, które usługi są główne, pozostawiona jest Wykonawcy, przy czym Wykonawca winien ująć co najmniej te usługi, o których mowa w podpunkcie a). Ocena spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 oraz informacje zawarte w Wykazie wykonanych/wykonywanych głównych usług wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 oraz załączonych przez Wykonawcę poświadczeń lub oświadczenia Wykonawcy jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Kompletna oferta musi zawierać: a) formularz Oferty, wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1, b) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22. ust 1 upzp., wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2, c) oświadczenie wykonawcy o braku okoliczności wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 24. ust 1 upzp., wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3, d) wykaz wykonanych/wykonywanych usług sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 wraz z dokumentami potwierdzającymi że zostały wykonane lub są wykonywane należycie, f) zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia zasobów - wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 g) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej co Wykonawca w rozumieniu ustawy z 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 33, z późn.zm.) albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej h) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu-wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert i) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu-wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert dotyczy Wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punktach h), i): j) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 92
  • 2 - dodatkowy zakres usługi (częstotliwość odbioru odpadów) - 8

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w przypadku : a) zmiany podwykonawców, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, b) zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w przypadku konieczności dostosowania postanowień umowy do zmiany przepisów prawa, mających istotny wpływ na wykonywanie przedmiotu umowy, c) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku od towarów i usług (VAT), 3. Zmiany umowy nie wymaga: zmiana danych teleadresowych, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego), zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stara-kamienica.bipgmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Stara Kamienica 58-512 Stara Kamienica 41.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.06.2015 godzina 09:15, miejsce: Urząd Gminy 58-512 Stara Kamienica 41, lub bezpośrednio do sekretariatu Urzędu Gminy I piętro pok. 16 adres j.w..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

                                                                                                              Wójt Gminy

                                                                                                           /-/ Zofia Świątek

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 czerwca 2015 16:13
Dokument wprowadzony do BIP przez: Ewelina Maciuszonek
Ilość wyświetleń: 360
11 czerwca 2015 07:28 Ewelina Maciuszonek - Dodanie załącznika [siwz_062015.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 czerwca 2015 16:17 Ewelina Maciuszonek - Dodanie załącznika [uchwala_w_sprawie_okreslenia_szczegolowego_sposobu_i_zakresu_swiadcze nia_uslug.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 czerwca 2015 16:17 Ewelina Maciuszonek - Dodanie załącznika [regulamin.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Realizacja: IDcom-web.pl