Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Stara Kamienica: Dowóz dzieci do szkół, gimnazjum i przedszkola zlokalizowanych na terenie Gminy Stara Kamienica w roku szkolnym 2015/2016
Numer ogłoszenia: 202904 - 2015; data zamieszczenia: 07.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stara Kamienica , Stara Kamienica 41, 58-512 Stara Kamienica, woj. dolnośląskie, tel. 75 75 14 337, faks 75 75 14 337.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dowóz dzieci do szkół, gimnazjum i przedszkola zlokalizowanych na terenie Gminy Stara Kamienica w roku szkolnym 2015/2016.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dowóz uczniów w trakcie trwania roku szkolnego z miejsca zatrzymania autobusu (przystanku) najbliższego miejscu zamieszkania do szkoły albo przedszkola i odwóz po skończonych zajęciach do miejsca zatrzymania autobusu (przystanku) najbliższego miejscu zamieszkania wraz z zapewnieniem warunków bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania i wysiadania oraz opieką opiekuna w każdym pojeździe w trakcie wsiadania, jazdy i wysiadania uczniów/wychowanków. Usługa przewozowa winna być realizowana środkami transportu dopuszczonymi do ruchu na terytorium RP (z ważnym badaniem technicznym), przystosowanymi do przewozu dzieci, spełniającymi wymogi bezpieczeństwa i Kodeksu drogowego oraz wykonywane przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia do ich świadczenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Części III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia: a. Licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób autobusem, stosownie do postanowień ustawy z dnia 06 września 2001r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 z późn. zmianami), b. Zezwolenie lub wypis z zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym wydanych na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 1, ustawy z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 z późn. zmianami), w ramach linii regularnych obejmujące trasy (linie kursowe) określone według SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia: c. Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum jedną usługę obejmującą wykonanie przewozów uczniów do szkół/przedszkoli wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; Każda z realizacji uznanych przez Wykonawcę za najważniejszą oraz realizacji wykazanych na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu powinna być poparta załączonymi dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane w sposób należyty. Spełnienie tego warunku oceniane będzie na zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie załączonego do oferty wykazu usług (sporządzonego według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ) oraz załączonych dowodów. Dowodami są poświadczenia lub inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Ww. dowody muszą być wydane przez podmiot na rzecz, którego te usługi zostały wykonane. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługa została wykonana wcześniej, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. dowodów.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował: - min. 3 autobusami lub 2 autobusami i 1 busem dla przewozu dzieci szkolnych z terenu Gminy Stara Kamienica, z liczbą miejsc odpowiadającą ilości przewożonych uczniów na poszczególnych trasach oraz 1 autobus awaryjny z liczbą miejsc odpowiadającą ilości przewożonych uczniów na danej trasie. Szczegółowy opis zawarty jest w Części III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia. Spełnienie tego warunku oceniane będzie na zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie załączonego do oferty wykazu osób stanowiącego załącznik nr 5b.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował: - kierowcami do obsługi 3 pojazdów - opiekunami do sprawowania opieki nad uczniami w trzech pojazdach. Spełnienie tego warunku oceniane będzie na zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie załączonego do oferty wykazu osób stanowiącego załącznik nr 5a. Szczegółowy opis zawarty jest w Części III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże: a) że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 150 000 PLN,
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Kompletna oferta musi zawierać: a) formularz Oferty, wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik nr 1; b) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22. ust 1 upzp., wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik nr 2; c) oświadczenie wykonawcy o braku okoliczności wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 24. ust 1 upzp., wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik nr 3; d) wykaz usług, - sporządzony wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik nr 4; e) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5a; f) wykaz pojazdów, , sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5b; g) pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy; h) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; i) zobowiązanie innych podmiotów, w oryginale, do udostępnienia zasobów, wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik nr 6; j) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, o której mowa w punkcie IX. A. 5- i IX.A. 7-(b) - jeżeli dotyczy; k) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający ubezpieczenie OC, l) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.1.pkt 2) Ustawy, o którym mowa w punkcie IX. B. 2-, m) zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, o których mowa w punkcie IX. B. 3-, a jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP - dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, o których mowa w punkcie IX. B. 3-, n) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej co Wykonawca w rozumieniu ustawy z 16.02.2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 33, z późn.zm.) albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej- o której mowa w punkcie IX. C. 1-, wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik nr 7; o) jeżeli Wykonawca powołuje się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na inne podmioty na zasadach określonych w art.26 ust.2b upzp. a podmioty ten będą brały udział w realizacji części zamówienia: (o1) oświadczenie innego podmiotu (w oryginale) o braku okoliczności wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 24. ust 1 upzp., wg załączonego wzoru stanowiącego Załącznik nr 3; p) kalkulację kosztów zadania
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w przypadku : 1.1 zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia na osobę (y) spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Cz. I IDW, 1..3 rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz z jednoczesnym związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, w oparciu o dostarczony przed podpisaniem umowy kalkulację, 1. urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) po upływie terminu składania ofert- dotyczy tylko robót budowlanych wykonanych i fakturowanych po dacie wprowadzenia nowej stawki od towarów i usług VAT), 2. Sporządzenia aneksu do umowy nie wymaga: zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami umowy, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego), zmiana kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu w przypadku pisemnego wyrażenia zgody przez Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://stara-kamienica.bipgmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Stara Kamienica 58-512 Stara Kamienica 41.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.08.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Stara Kamienica, 58-512 Stara Kamienica 41 lub złożyć bezpośrednio do sekretariatu Urzędu Gminy - I piętro pok. 16 (adres jw.).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy
/-/ Zofia Świątek