Urząd Gminy Stara Kamienica

Archiwum - Przetargi zobacz aktualne »

„Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej w Barcinku – Etap I”

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEORGANICZONYM



Gmina Stara Kamienica 58-512 Stara Kamienica 41 woj. dolnośląskie pow. jeleniogórski, tel. (075) 75 14 337 e-mail starakamienica@neostrada.pl ogłasza przetarg nieograniczony na wykonanie zamówienia pn:

„Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej w Barcinku – Etap I”

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa budynku szkoły o pomieszczenia: pracowni komputerowej, świetlicy, szatni oraz docieplenie stropodachu i docieplenie ścian zewnętrznych istniejącego budynku szkoły wraz z wymianą wewnętrznej instalacji grzewczej. Szczegóły dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte są w przedmiarze robót zadania.

Miejsce realizacji: budynek Szkoły Podstawowej w Barcinku
Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.
Termin realizacji (wymagany) – do 15 grudnia 2006 roku
Obowiązuje wadium w wysokości 3000,00 złotych
Kryteria wybory ofert i ich znaczenie:
Cena (koszt) – 100%
Specyfikacje istotnych warunków zamówienia można odebrać w sekretariacie Urzędu Gminy w Starej Kamienicy nr 41., lub za zaliczeniem pocztowym.
Osoba uprawniona z Urzędu Gminy do kontaktów z oferentami – Wiesław Kędroń tel. 75 14 338 w godzinach 7.00 – 15.00.
Oferty należy składać w Urzędzie Gminy, 58-512 Stara Kamienica 41
Termin składania ofert upływa dnia 15maja 2006r. o godzinie 8.00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 15 maja 2006 roku o godzinie 8.15 w Urzędzie Gminy w Starej Kamienicy.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych, spełniających warunki dodatkowe:
- określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.


Stara Kamienica, dnia 13 marca 2006 roku





SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ PONIŻEJ 60 000 EURO


Przedmiot zamówienia:

Termomodernizacja budynku Zespołu Szkól Publicznych w Starej Kamienicy I. Zamawiający

Gmina Stara Kamienica z siedzibą
58-512 Stara Kamienica 41
Strona WWW
NIP 611-23-87-852
REGON 000544622
E-mail starakamienica@neostrada.pl
reprezentowana przez Wójta Gminy

II. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości do 60000 euro.

Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39-46 Prawa zamówień publicznych.
Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z dnia 9 lutego 2004 r. Nr 19, poz. 177)
2) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. Nr 71, poz. 645),
3) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 marca 2004 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych,


III. Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z termomodernizacją budynku Zespołu Szkól Publicznych w Starej Kamienicy

Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje miedzy innymi wykonanie:
· wymianę pokrycia dachowego wraz z ociepleniem dachu,
· wymianę okien,
· docieplenie ścian zewnętrznych wraz z wyprawą tynkarską.

Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót stanowiący załącznik do niniejszej specyfikacji.

IV. Części zamówienia

Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych


V. Zamówienia uzupełniające

Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające
(modernizacja instalacji co)

VI. Oferty wariantowe

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

VII. Termin wykonania zamówienia

Wymagany termin wykonania zamówienia – 30 listopada 2005roku

VIII. Warunki udziału w postępowaniu

1. Warunki udziału w postępowaniu

1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
b) posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

2. Wykonawca może być osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, a także te podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nienależytego wykonania umowy.

3. Zamawiający za pisemną zgodą zamawiającego dopuszcza do udziału w realizacji robót Podwykonawców.

4. Ocena spełnienia przez wykonawców ww. warunków będzie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów o których mowa w pkt. IX.

IX. Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:

1. Oświadczenie, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
2. Oświadczenie, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także zatrudnia osoby zdolne do wykonania zamówienia.
3. Oświadczenie, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia.
4. Oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

W celu potwierdzenie ww. oświadczeń należy złożyć:
5. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – potwierdzone za zgodność z oryginałem.
6. Umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie – jeżeli podmioty składają wspólna ofertę.
7. Zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, lub rozłożenie na raty zaległych płatności , lub wstrzymanie całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert)
8. Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także z zakresu wykonywanych przez nich czynności. Przedłożony wykaz powinien zawierać co najmniej jedna osobę posiadająca niezbędne uprawnienia do kierowania robotami w branży budowlanej, z załączeniem:
- dokumentu stwierdzającego, że osoba posiada wymagane uprawnienia.
9. Wykaz wykonywanych w okresie pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartościom robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
10. Wymagane dokumenty musza mieć formę oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
11. Oferenci, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu lub nie złożą oświadczeń o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków, zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferty będą uznane za odrzucone. Postanowienia art.24 ustawy, stosuje się odpowiednio.
12. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, do uzupełnienia tych dokumentów w określonym przez siebie terminie, jeżeli ich nie uzupełnienie skutkowałyby unieważnieniem postępowania.

X. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami

Każdy wykonawca ma prawo zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Pytania wykonawców muszą być sformułowane na piśmie ze wskazaniem numeru zadania, i skierowane na adres:
adres 58- 512 Stara Kamienica 41
telefon(075) 75 14 337
adres e-mail: starakamienica@neostrada.pl
Zamawiający udzieli niezwłocznie odpowiedzi wszystkim wykonawcom, którzy pobrali specyfikację istotnych warunków zamówienia chyba, że pytanie wpłynęło do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z wykonawcami

XI. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

Osoby upoważnione ze strony zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami:
Wiesław Kędroń – telefon 7514338, w dniach pracy Urzędu w godzinach 7.00 – 15.00

XII. Wadium
Zamawiający wymaga wniesienia wadium

Ustala się wadium dla całości zamówienia w wysokości: 2000,00 złotych, słownie: dwa tysiące złotych wpłacone w terminie do 8 sierpnia 2005 roku

Wykonawca wnosi wadium
w pieniądzu, na konto Urzędu Gminy w Starej Kamienicy na konto BGŻ o/Jelenia Góra 90 2030 0045 1110 0000 0082 2500
lub w jednej z poniżej podanych form:
1) w poręczeniach lub gwarancjach bankowych,
2) w gwarancjach ubezpieczeniowych
3) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust.3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824),
W przypadku wniesienia wadium w innej postaci niż pieniądz, należy je wnieść do Urzędu Gminy do dnia 8 sierpnia 2005roku do godziny 8.00., po uprzednim porozumieniu się z przedstawicielem Zamawiającego.
Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego.
Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.


XIII. Termin związania ofertą

Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert, tj. do dnia 2005-08-22

XIV. Opis przygotowania oferty

1. Przygotowanie oferty
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę na całość lub wybraną część przedmiotu zamówienia.
4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.
6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.
7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
9) Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty.

2. Oferta wspólna
W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów, oferta musi spełniać następujące warunki:
Wraz z ofertą winna być przedłożona kopia umowy lub inny dokument potwierdzający zawarcie konsorcjum / spółki cywilnej, podpisane przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa konsorcjum, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia
Oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub upoważnionego przedstawiciela / partnera wiodącego
Upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela / partnera wiodącego wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów - należy załączyć je do oferty
Przedstawiciel / wiodący partner winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i płatności w imieniu każdego na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji kontraktu - do oferty należy załączyć oświadczenie
Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań

Oferta powinna zawierać:
A. Formularz ofertowy
B. Kosztorys ofertowy.
C. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymaganych warunków, o których mowa w pkt.IX.

A. Formularz oferty

Sporządzony wg załącznika nr 1 do niniejszej specyfikacji zawierający:
1. Datę sporządzenia oferty.
2. Dane o ofercie:
a. nazwa firmy
b. dokładny adres
c. REGON, telefon, fax
d. NIP
3. Ściśle określenie przedmiotu zamówienia, zgodnie z pkt.III specyfikacji.
4. Cenę oferty brutto ( cyfrowo i słownie) z uwzględnieniem podatku VAT oraz cenę netto, obejmujący łączny koszt realizacji przedmiotu zamówienia oraz:
5. Termin realizacji zamówienia.
6. Warunki płatności (sposób płatności, termin płatności)
7 Okres gwarancji i rękojmi.
8. termin związania ofertą stosowanie do wymagań podanych w pkt. XIII specyfikacji.
9. Wykaz wszystkich załączników do oferty.
10. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia, projektem umowy, pozostałymi załącznikami i nie wnosi do nich zastrzeżeń, a także dokonał wizji lokalnej terenu budowy.
11. Oświadczenie, że w razie wygrania przetargu zobowiązuje się do zawarcia umowy w miejscu i terminie określonym przez Zamawiającego, jednak nie później niż w okresie związania ofertą zgodnie z art. 94 ustawy.
12. Oświadczenie, które z załączników nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania, ponieważ zawierają informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (art..11 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji), o których mowa w art. 96 ust.4 („załączniki zastrzeżone”). Wykonawca nie może zastrzec informacji ogłaszanych na publicznym otwarciu ofert, wymienionych w art. 86 ust.4 ustawy.

B. szczegółowy kosztorys ofertowy obejmujący:

1. Stronę tytułową.
2. Kalkulację ceny ofertowej sporządzonej metoda szczegółową.
3. Zestawienie zastosowanych czynników cenotwórczych (stawka roboczogodziny, koszty ogólne, zysk, koszty zakupu)

C. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymaganych warunków, o których mowa w pkt.IX.

1. Zamawiający zaleca, aby wszystkie dokumenty tworzące ofertę były zszyte, jak również, żeby wszystkie strony były ponumerowane.
2. Oferta i załączniki winny być podpisane przez Wykonawcę.
3. Zamawiający zaleca, aby wszystkie strony oferty i załączników były parafowane przez Wykonawcę zaś wszystkie poprawki w tekście oferty winny być parafowane przez Wykonawcę.
4. Zamawiający zleca, aby oferta była złożona w jednej zamkniętej kopercie. Koperta powinna być opisana nazwą, adresem Wykonawcy i hasłem nazwy zamożnienia.



XV. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

1. Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy w Starej Kamienicy adres: 58-512 Stara Kamienica 41 osobiście lub za pośrednictwem poczty.

2. Termin wpływu ofert do Zamawiającego upływa dnia 8 sierpnia 2005r. godz.8.00.

3. Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcom bez otwierania, po upływie terminu do wniesienia protestu.

4. Otwarcie kopert nastąpi 8 sierpnia 2005 roku o godzinie 8.15 w siedzibie zamawiającego..

5. Oferenci mogą być obecni przy otwieraniu kopert.



XVI. Opis sposobu obliczenia ceny

1. Cenę oferty należy obliczyć na podstawie przedmiarów robot budowlanych będących załącznikiem nr 4 do niniejszej specyfikacji oraz warunków wynikających z wizji lokalnej na budowie. W przypadku stwierdzenia pewnych rozbieżności przedmiaru robót w stosunku do dokonanej wizji lokalnej, Wykonawca zgłosi je Zamawiającemu w formie zapytania. Po podpisaniu umowy Zamawiający nie dopuszcza korekty cenowej wynikającej z ww. rozbieżności. Do kosztorysu sporządzonego metodą szczegółową, należą dołączyć tabelę elementów robót oraz wykaz przyjętych wskaźników cenotwórczych tj. cena jednostki roboczogodziny, wysokość % kosztów ogólnych, kosztów zakupu i zysku.

2. Zamawiający nie dopuszcza udzielania rabatów i stosowania upustów na etapie obliczania ceny ofertowej.



XVII. Informacja dotycząca walut obcych.

Rozliczenie za wykonane roboty będzie prowadzone w złotych polskich (PLN)

XVIII. Kryteria którymi będzie się kierował Zamawiających przy wyborze oferty oraz sposób oceny oferty

1. Zamawiający przy wyborze oferty posługiwać się będzie jedynym kryterium, którym jest cena z wagą 100%.
2. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
3. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
4. Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu otwarcia ofert.
5. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu ich składania.
6. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
7. Po otwarciu ofert prowadzący postępowanie podaje nazwy (firmy) raz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresów gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
8. Informacje, o których mowa w pkt. 6 i 7, przekazuje się niezwłocznie Wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek.
9. W toku badania oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących złożonej oferty. Niedopuszczalne jest prowadzenie miedzy Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem pkt 10, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
10. Po otwarciu ofert zmawiający poprawia pomyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w sposób określony w art. 88 ustawy.
11. Jeśli Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia o powyższej czynności Zamawiającego nie zgodzi się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny, jego oferta zostanie odrzucona.
12. Prowadzący postępowanie dokonuje oceny, czy Wykonawcy spełniają wymagane warunki, ocenią oferty i zaproponują wybór oferty najkorzystniejszej.
13. Wyboru oferty najkorzystniejszej dokona Wójt Gminy lub osoba przez niego upoważniona, zatwierdzając propozycje prowadzącego postępowanie przetargowe.
14. Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród nie odrzuconych ofert, wyłącznie na podstawie kryteriów oceny oferty określonych w SIWZ.
15. O wyborze oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.
16. Protokół wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym, że oferty są jawne od chwili otwarcia. Postanowienia pkt. XIVA ppkt.12 specyfikacji stosuje się odpowiednio.

XIX. Formalności, jakie powinny zostać dopełnione o wyborze oferty w celu zawarcia umowy.

1. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą, który przedstawił ofert e najkorzystniejszą, zgodnie z wymogami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 7 dni od daty przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania z ofertą.
3. Jeśli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki, w których mowa w art.93 ust. 1 ustawy.

XX. Wymagania dotyczącego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

1. Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zwanej dalej „zabezpieczeniem” w wysokości 10% ceny ofertowej.
2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonanie umowy.
3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu
b) poręczeniach bankowych
c) gwarancjach bankowych
d) gwarancjach ubezpieczeniowych
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust.3 lit.b ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Zamawiający nie wyraża zgody na wnoszenie zabezpieczeń :
a) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku
b) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego
c) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.
5. Zabezpieczenie w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Gminy Stara Kamienica w BGŻ o/Jelenia Góra 90 2030 0045 1110 0000 0082 2500 z adnotacją nazwy zamówienia.
6. Wadium jest wniesione w pieniądzu przez złożeniem oferty.. Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
7. Zabezpieczenie wniesione w formie niepieniężnej winno zawierać zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowej i nieodwołalnej zapłaty zobowiązania stanowiącego zabezpieczenie należytego wykonania umowy na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że Wykonawca nie uregulował swoich zobowiązań wynikających z zawartej umowy.
8. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je w terminowym, oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
9. Zamawiający zwróci 70% zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania za należycie wykonane.
10. Kwota stanowiąca 30% zabezpieczenia zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi i gwarancji, tj. po 3 latach od dnia wykonania robót za należyte wykonanie.

XXI. Wzór umowy.

Zamawiający wymaga od wybranego Wykonawcy aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji.

XXII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielanie zamówienia.

1. Wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w art. 180, 184 i 194 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Przed upływem terminu składania ofert w przypadku naruszenia przez Zamawiającego, przepisów ustawy środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom zrzeszającym Wykonawców wpisanych na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzonej przez Prezesa Urzędu.
3. Przez organizacje zrzeszające Wykonawców należy rozumieć podmioty działające na podstawie przepisów o:
a) izbach gospodarczych
b) rzemiośle
c) samorządzie zawodowym niektórych przedsiębiorstw
d) organizacjach pracodawców
e) samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów.



Stara Kamienica, dnia 13 marca 2006r



Zatwierdzam:

Załączniki:

WORD [86 KB]
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 21:03
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adam Spolnik
Ilość wyświetleń: 575
12 marca 2008 21:03 Adam Spolnik - Utworzenie dokumentu
Realizacja: IDcom-web.pl