Stara Kamienica: IDĘ DO PRZEDSZKOLA” PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA WRAZ ZE ZMIANĄ SPOSOBU UŻYTKOWANIA BUDYNKU SZKOLNEGO NA GMINNE PRZEDSZKOLE W STAREJ KAMIENICY”
Numer ogłoszenia: 147117 - 2016; data zamieszczenia: 20.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stara Kamienica , Stara Kamienica 41, 58-512 Stara Kamienica, woj. dolnośląskie, tel. 75 75 14 337, faks 75 75 14 337.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: IDĘ DO PRZEDSZKOLA - PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA WRAZ ZE ZMIANĄ SPOSOBU UŻYTKOWANIA BUDYNKU SZKOLNEGO NA GMINNE PRZEDSZKOLE W STAREJ KAMIENICY.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku szkolnego na gminne przedszkole wraz z rozbudową infrastruktury technicznej, bez wyposażenia budynku w meble, sprzęt kuchenny, w rolety i żaluzje przeciwsłoneczne. Budynek pełniący funkcję oświatową zlokalizowany na działce 338/4 w Starej Kamienicy jest w części głównej III-kondygnacyjny z przybudówką I-kondygnacyjną. Główna bryła budynku przekryta jest dachem dwuspadowym o symetrycznym układzie połaci dachowych wykończonych dachówką, zaś dobudówka przekryta jest dachem o niesymetrycznym układzie połaci dachowych, pokrytych blachą ocynkowaną. Teren jest ogrodzony ogrodzeniem systemowym tj. siatką i przęsłami metalowymi na słupkach stalowych. Dla potrzeb budynku wykonane są przyłącza wodociągowe, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej oraz odwodnienia piwnicy z istniejącym odprowadzeniem wód opadowych i roztopowych do rzeki. Projektowane rozbudowy to dobudowa frontowa parterowa o wymiarach rzutu 7,07x9,04 [m] przekryta tarasem rekreacyjnym dla dzieci oraz dobudowa do istniejącej I-kondygnacyjnej części budynku o wymiarach 2,88x14,06[m], która będzie przekryta również tarasem rekreacyjnym dla dzieci. Budynek będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich, poprzez pochylnię zewnętrzną dwubiegową - przy wejściu głównym do budynku, wewnątrz podnośnik pionowy do holu szatniowego, dostosowane toalety. Zakres prac projektowych obejmuje między innymi: a. wyburzenia w obrębie budynku: schodów, drewnianych stropów nad parterem, sklepień ceglanych na poziomie stropu nad parterem, posadzek, ścian zewnętrznych pod projektowane otwory stolarki okiennej i drzwiowej oraz instalacje, kominów, instalacji sanitarnych (wod. kan. i c.o.), elektrycznych, podłóg, pokrycia połaci dachowej (dachówka i blachodachówka), cz. elementów konstrukcji więźby dachowej; b. wyburzenia w obrębie terenu działki: ogrodzenia, utwardzeń z kostki brukowej i płyt chodnikowych, kolidujących przyłączy technicznych; c.wykonanie prac budowlanych: żelbetowe schody, otwory okienne i drzwiowe, żelbetowe stropy, ściany stolcowe i konstrukcje wsporcze więźby dachowej i okien połaciowych, posadzek, szybu windy towarowej o konstrukcji żelbetowej z zakupem i montażem windy towarowo- kuchennej, wzmocnienia stropów, klatka schodowa w konstrukcji żelbetowej, ściany działowe murowane i w technologii płyt gipsowo-kartonowych, pokrycie połaci dachowej (dachówka ceramiczna i blachodachówka), obróbki blacharskie w tym rynny i rury spustowe z blachy tytan.cynk., instalacja odgromowa, stolarka okienna i drzwiowa z profili PCV wraz z parapetami, elewacja budynku, drenaż opaskowy + opaska wokół budynku, instalacje: sanitarne, ciepłej i zimnej wody wraz z kompletem armatury sanitarnej, ppoż. oddymiania klatki schodowej, hydrantów, wentylacji mechaniczno_nawiewno_wywiewnej, elektrycznej z osprzętem , monitoringu terenów zew. oraz telefonicznej, przyłącza kanalizacji sanitarnej, tynki wewnętrzne, izolacje termiczne, okładziny systemowe z płyt gipsowo-kartonowych, podwieszane sufity, posadzki, ścianki i drzwi systemowe WC, okładziny wodoodporne ścian pom. higieniczno_sanitarnych i zaplecza kuchennego, balustrady z wypełnieniem szkłem bezpiecznym, roboty malarskie, podnośnik hydrauliczny dla osób niepełnosprawnych (zakup i montaż), pochylnia zewnętrzna dwubiegowa. UWAGA: wyposażenie budynku w meble, sprzęt kuchenny, w rolety i żaluzje przeciwsłoneczne nie jest objęte niniejszym postępowaniem; d. zagospodarowanie terenu działki:przyłącza kanalizacji sanitarnej, wody, przebudowa istniejącej kanalizacji deszczowej, instalacja oświetlenia zewnętrznego ( latarnie parkowe), parking z wydzielonym miejscem dla osób niepełnosprawnych i z placem manewrowym wraz z jego ogrodzeniem, chodniki i ścieżki, teren zielony ( trawniki i nasadzenia krzewów), placu zabaw wraz z jego ogrodzeniem i wyposażeniem w urządzenia zabawowe, wyposażenie w elementy małej architektury (ławki, kosze na odpady, stojaki rowerowe). Charakterystyczne parametry techniczne:powierzchnia zabudowy 449,36 m2; powierzchnia użytkowa 646,25 m2; kubatura obiektu 3 285,33 m3; wymiary rzutu 19,12x 32,14 m; ilość kondygnacji max III; ilość miejsc dla dzieci 72; kategoria obiektu budowlanego IX k= 4,0 w= 1,5 budynek przedszkolny. Od Kierownika budowy wymaga się pobytu na budowie co najmniej 3razy w tygodniu, z potwierdzeniem poprzez wpis do Dziennika budowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Rozdziale III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia, ogólnie zwanym Dokumentacją projektową. Wymagany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady dla całego przedmiotu zamówienia _ minimum 60 miesięcy. Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się wraz z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, w którym nie stwierdza się występowania wad lub wraz z dniem podpisania protokołu odbioru usunięcia wad i usterek stwierdzonych w protokole odbioru końcowego.
II.1.5)
|
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.41.00-1, 45.11.12.00-0, 45.26.24.10-8, 45.40.00.00-1, 45.30.00.00-0, 42.41.61.20-2, 45.11.27.10-5, 45.11.27.23-9, 37.53.52.00-9, 45.22.33.00-9, 45.23.31.61-5, 45.31.61.00-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 300.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości: 40 000 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych ). Wadium może być wniesione w następujących formach: (a) pieniądzu,(b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,(c) gwarancjach bankowych, (d) gwarancjach ubezpieczeniowych,(e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 42, poz. 275, z późniejszymi zmianami). W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń - dokumenty te powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: (a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia ( Zamawiającego), gwaranta ( banku lub instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia ) oraz wskazanie ich siedzib,(b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,(c) kwotę gwarancji lub poręczenia,(d) termin ważności gwarancji lub poręczenia ,(e) zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie : _ że wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 upzp. z przyczyn leżących po jego stronie , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 upzp. ,pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5) lub informacji, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej lub _ że wykonawca , którego ofertę wybrano: _ odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub _ nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub _zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. W przypadku, gdy gwarancje lub poręczenia nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania. Wadium w formie gwarancji lub poręczeń nie podlega przeniesieniu na osoby trzecie. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie przelewem na rachunek Zamawiającego, otwarty w PLN : Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. Oddział Operacyjny w Jeleniej Górze nr konta: 90 2030 0045 1110 0000 0082 2500 z adnotacją w tytule wpłaty : Wadium _ idę do przedszkola. Wadium wnoszone w innej, niż pieniądz dopuszczonej przez Zamawiającego formie _formach wykonawca wnosi do Zamawiającego przy czym, w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę jego zdeponowania u Skarbnika Gminy _ parter budynku Urzędu, w godzinach otwarcia Urzędu. Wadium w innej, niż pieniądz dopuszczonej przez Zamawiającego, formie _formach wykonawca może dołączyć do oferty pod warunkiem, że umieszczone zostanie w osobnej kopercie opisanej ( nazwa wykonawcy, adnotacja: Wadium _ idę do przedszkola), w sposób umożliwiający Zamawiającemu zdeponowanie wadium u wskazanej osoby, przed upływem terminu otwarcia ofert .Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest niewystarczającym warunkiem do stwierdzenia, przez Zamawiającego, terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. W przypadku , kiedy wnoszone wadium w postaci gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych dotyczy zabezpieczenia oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia _ w treści gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych muszą znajdować się wszystkie podmioty ( konsorcjanci) wymienieni jako wykonawcy.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 upzp. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w art.26 ust.3 upzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 upzp., pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: (a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,(b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,(c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków , o których mowa w art.22.ust.1 upzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b upzp, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda: (a) pisemnego zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia ( w oryginale) - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7; (b) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową tego podmiotu , wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert- jeżeli udostępnia zasoby, o których mowa w punkcie VIII.1.3. (a), (c) opłaconą polisę (tj. łącznie z dowodami opłacenia składek ubezpieczeniowych, których okres wymagalności jest do terminu upływu składania ofert) - dotyczy to wyłącznie przypadku, kiedy podmiot udostępniający swoje zasoby na zasadach określonych w art.26 ust.2b upzp, bierze udział w realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym polisa OC musi dotyczyć m in. zakresu, jaki będzie realizował podmiot udostępniający. Kwota gwarancyjna z tej Polisy OC będzie podlegała sumowaniu z pozostałymi polisami OC tylko w wysokości należnej kwoty wynagrodzenia przypadającej dla podmiotu udostępniającego za realizację powierzonego mu zakresu przedmiotu zamówienia - jeżeli udostępnia zasoby, o których mowa w punkcie VIII.1.3. (b). (d) wykazu robót budowlanych wykonanych (zakończonych) oraz nie wykonanych lub wykonanych nienależycie przez _inny podmiot_ w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów określających, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykaz dotyczy wyłącznie wszystkich robót budowlanych o wartości powyżej 500 tys. zł (bez podatku VAT) polegających na budowie budynków z instalacjami wewnętrznymi m.in. elektryczną, wod. kan., c.o., wentylacji mechanicznej i co najmniej jedna(1) z nich obejmowała zakresem rzeczowym zagospodarowanie przyległego terenu. Obowiązują wyjaśnienia pojęć podane w punkcie VIII.1.1
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w przypadku : zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia na osobę (y) spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Rozdz. I IDW;zmiana lub konieczność dodatkowego wprowadzenia na plac budowy - podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy;rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz z jednoczesnym związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, w oparciu o dostarczony przed podpisaniem umowy kosztorys ofertowy; wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących w trakcie realizacji prac, których zakres rzeczowy nie wykracza poza zakres opisany w Dokumentacji projektowej, nie powodujących zmiany umownej ceny; wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych (siła wyższa) uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i warunkami technologicznymi określonymi dla robót, które miałyby być wykonane w tych warunkach; konieczności zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż wskazane w Dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie dotychczasowych rozwiązań groziło nie wykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu _dotyczy możliwości wydłużenia terminu realizacji zakończenia i_lub zmiany wynagrodzenia na zasadach określonych w punktach 1.3, 1.4; urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) w 2017 r. dotyczy wyłącznie robót budowlanych wykonanych i fakturowanych po dacie wprowadzenia nowej stawki od towarów i usług (VAT)
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stara-kamienica.bipgmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: bezpłatnie ze strony internetowej, w wersji papierowej:w ciągu 5 dni od złożenia wniosku z dowodem wpłaty 100zł (k-to jak dla wadium).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.08.2016 godzina 10:00, miejsce: do siedziby Zamawiającego:Urząd Gminy Stara Kamienica, Stara Kamienica 41,58-512 Stara Kamienica lub złożyć bezpośrednio w sekretariacie Wójta_I piętro, adres jw..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
RPO WD 2014-2020 oś7:Infrastruktura edukacyjna, działanie 7.1: Inwestycje w edukację przedszkolną, podstawową i gimnazjalną. poddziałanie 7.1.3: Inwestycje ZIT aglomeracja Jelenia Góra.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, których Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego za to, że w okresie 3lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony wykonawca poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych ( art. 24 ust.2a. upzp).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
/-/ Wójt Gminy
Zofia Świątek